reklama

Spomienka na úteky z Popradu

Dnes to na mňa pôsobí ako sladkohorký, prekonaný a zabudnutý sen, ale vtedy som to prežívala úplne inak. Poobedia a celé dni v uzimenom a clivom popradskom počasí pôsobili smutne. Bola som sama so sebou a vedela som, že keď skončím v práci, clivota zhustne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Chcela som tomu zabrániť, lebo clivota zosilňovala aj problém v mojej hlave, so silnou zápletkou v srdci. Bol živý, zožieral ma. Najprv som ho prežívala ako sladké tajné lákanie, ale v priebehu rokov sa zmenil na neúnosný a neúprosný balvan, ktorý ma ťažil na každom kroku.

Hneď ako som mohla, zmizla som v zeleni lesa. Chodila som tam, kde nechodil nikto. Chodila som tam sama so sebou, dúfajúc, že nestretnem ľudí. Chcela som nerušene splynúť s prírodou, stať sa jej súčasťou, dostať sa na jej úroveň. Pozorovala som život lesa a nastavovala tvár studenému vetru, aby vyfúkol ťažké myšlienky, chcela som ich tam nechať. Les by si s nimi už poradil. Divý, vetrom zbičovaný, zimou otužovaný, stále však hustý a objímajúci, oslobodzoval a láskal svojou drsnosťou a dokonalosťou. Suchá tráva v očakávaní snehovej periny vystierala svoje inovaťou ozdobené steblá do výšky a lahodila zraku svojou farbou ostro kontrastujúcou s tmavým lesom. Húština pod stromami ešte hrala všetkými farbami a vábila odhalením mäkkých skrýš. Listnaté stromy, strácajúce posledné listy boli bezbranné svojou holotou. Ihličnany sa odeli dvojfarebne - na zubatom slnku sálala teplá živá zeleň ihličia, v tieni žiarili biele konáre odeté do inovati. Obdivovala som ich odolnosť, hladila som ich drsnú kôru. Stali mojimi ochrancami. Objímala som tie stromy a čakala prísun energie. Čakala som odpoveď na svoje otázky. Čakala som zázrak, ktorý ak prišiel, bol neviditeľný. Neciteľný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten skutočný prišiel oveľa neskôr. Zariadil ho čas. Problém sa stratil, nastalo dočasné ticho. Moje stromy čakajú na môj návrat.

Soňa Kallová

Soňa Kallová

Bloger 
  • Počet článkov:  87
  •  | 
  • Páči sa:  793x

Prírodný tvor a (preto) skeptik. Viac tu: https://plnielanu.zoznam.sk/rozhovor-sprievodkyna-sona-kallova/ Zoznam autorových rubrík:  Slovenská spoločnosťPamiatkyPolitikaSúladCestovanie a turistikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu