reklama

Ako som si kupovala zľavnenku na vlak a iné zážitky

Už som sa o to raz pokúsila, asi pred mesiacom. Prišla som však na stanicu s nedostatočným časovým predstihom pred odchodom vlaku a navyše, pani pri pokladni mi hneď skraja oznámila, že fotografia musí byť vytlačená na fotopapieri. Dnes som si nechala viac času, stojím pred okienkom a pani (iná ako posledne) mi oznámi, že mi nemôže preukaz vystaviť, pretože na fotografii nie je biele pozadie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Nebudem detailizovať moje rozhorčenie, napokon som však pani prinútila vystaviť mi preukaz (dočasný, bez fotky, s tým, že dodám fotku s bielym pozadím). Idem zaplatiť tých 33 Eur, ktoré mi po nasledujúci rok umožnia cestovať so zľavou a zistím, že v tejto pokladni neakceptujú platobné karty! Takže ak by som si kupovala lístok za 5 Eur v bežnej pokladni, tak môžem platiť kartou ale tu kde sa počíta s vyššími obnosmi treba hotovosť! Utekám teda k bankomatu a ...stihla som to, dokonca ešte vystáť vedľajšiu radu už na samotný lístok, ktorý pani v doplnkovej pokladni nevystavuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pod vplyvom tejto skúsenosti ma napadli rôzne situácie, ktoré som zažila na tratiach ŽSR. Niektoré celkom recentné, z leta 2011. Ako sa nemecká skupina turistov cestujúca do Tatier z Berlína varila v preplnenom vagóne, kde nefungovala klimatizácia (samozrejme bez možnosti plne otvoriť okná). Ako vlak ostal bez lokomotívy, tá naša sa pokazila a náhradná musela pricestovať za nami..

Inokedy vojdeme do kupé kde máme miestenky a 2 dámy, ktoré sedia pri okne majú celé sedadlá obložené oblečením. Pýtam sa či sú mokré resp. aký majú na to dôvod. Vybuchnú: veď sa na to pozrite aké sú špinavé, tam si máme oprieť hlavu?! Vskutku vidím, že pôvodná semišová bordová farba sa zmenila na špinavo- sivohnedú a prechádza ma chuť si na sedadlo čo i len sadnúť. Zároveň si ďakujem za výber tmavšieho oblečenia na dnešnú cestu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za Kraľovanmi pred vjazdom do tunela sme ostali stáť a pri pohľade z okna rušeň s 3 vagónmi zmizol v tuneli. Koniec súpravy, v ktorom som bola aj ja, proste nevzali so sebou.. na prvý pohľad groteskná situácia už staršieho dáta, smiech ma však po 2 hodinách vyšetrovania železničnej polície o príčinách rozpojenia vlaku prešiel. Myslela som si, že prvoradé je uspokojiť klienta...

Lenže typická fráza, ktorú počujem z reproduktorov žel.stanice hneď za typickou znelkou stanice približne pri 2 z 3 ciest vlakom začína: „Upozorňujeme cestujúcich na meškanie vlaku...". Za meškanie sa síce zakaždým ospravedlnia (vo vlaku dokonca na každej stanici prostredníctvom moderného to doplnku novších vagónov - reproduktora, ktorého hlasitosť sa však nedá regulovať a spravidla trhá bubienky), ale čo si mám počať s kumulovanými ospravedlneniami železničnej spoločnosti keď mi železnice kumulovane zakaždým odoberú z roka jeden deň?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednou z posledných udalostí na slovenských železniciach bol štrajk, kde sme, vopred upovedomení, trpezlivo a ticho sedeli vo vlaku, zatiaľ čo statoční železničiari v oranžových vestách bojovali o svoje práva. Teda niektorí cestujúci sedeli ticho a niektorí, konkrétne seriózne vyzerajúci pán oproti mne znenazdajky vyskočil a do lenivého ticha žilinského perónu z otvoreného okna vykričal svoj názor. Ako železnice prezamestnávajú, ako nemajú dobre zorganizovanú prácu, ako v Rakúsku pri viac km tratí majú 1/3 zamestnancov oproti Slovensku a sú aj lepšie zaplatení, pretože majú prácu dobre zorganizovanú, sú vyťažení a nemajú prestoje. Nechcem hodnotiť vstup tohto pána, ale mám silné tendencie súhlasiť s ním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

U nás je síce cestovné neporovnateľne lacnejšie ako v Nemecku, Rakúsku či Španielsku, ale pravdou je, že kvalita cestovania je tam oveľa vyššia.

Kto cestoval vlakom po Európe, so mnou myslím bude súhlasiť, že kvalita slovenského cestovania približne zodpovedá jej cenám. Napriek tomu si za to isté od novembra priplatíme.

Končím, môj zmeškaný vlak sa práve doplazil do Bratislavy.

Soňa Kallová

Soňa Kallová

Bloger 
  • Počet článkov:  87
  •  | 
  • Páči sa:  793x

Prírodný tvor a (preto) skeptik. Viac tu: https://plnielanu.zoznam.sk/rozhovor-sprievodkyna-sona-kallova/ Zoznam autorových rubrík:  Slovenská spoločnosťPamiatkyPolitikaSúladCestovanie a turistikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu